Методичні рекомендації "Як правильно організувати урок, підтримати дисципліну та працездатність учнів".

29.10.2017

1. Приходь у кабінет трохи раніше дзвоника. Переконайся чи все готово до уроку, чи чиста дошка, чи підготовлені технічні засоби навчання (комп'ютер, мультимедійна дошка), наочні посібники. Заходь у клас останнім. Привчи учнів до того, щоб вони тебе вітали організовано. Оглянь клас, обов'язково недисциплінованих. Намагайся продемонструвати учням красу і привабливість організованого початку уроку, але прагни до того, щоб щоразу витрачалося все менше і менше часу.

2. Не гай марно час на пошуки сторінок свого предмету в класному журналі: це можна приготувати на перерві.

3. Починай урок енергійно. Не став учням запитання: « Хто не виконав домашнє завдання?». Це привчає до думки ніби невиконання завдань для вчителя - справа неминуча. Необхідно провести урок так, щоб кожен учень був постійно зайнятий справою. Пам'ятай: паузи, повільність, байдикування - знищувачі дисципліни.

4. Захоплюй учнів цікавим змістом матеріалу, створенням проблемних ситуацій, розумовим напруженням.

5. Контролюй темп уроку, допомагай слабшим повірити у свої сили. Тримай у полі зору весь клас. Особливо стеж за тими, у кого увага нестійка, хто відволікається. Запобігай спробам порушити творчий порядок.

6. Звертайся з проханнями і запитаннями дещо частіше до тих учнів, які можуть зайнятись на уроці сторонньою справою.

7. Мотивуючи оцінки знань учнів, додай своїм словам ділового та зацікавленого характеру.

8. Зверни увагу учня на те, над чим йому слід попрацювати, щоб заслужити вищу оцінку.

9. Завершуй урок спільною оцінкою роботи класу та окремих учнів. Хай учні відчують задоволення від результатів своєї праці. Намагайся визначити позитивне в роботі недисциплінованих школярів, відзнач їх за навіть незначні зусилля.

10. Завершуй урок із дзвінком.

11. Нагадуй учням про обов'язки чергового.

12. Стримуйся від зайвих зауважень.

13. Організовуючи учнів, намагайся обходитися без допомоги інших. Пам'ятай: налагодження дисципліни за допомогою чужого авторитету не принесе тобі користі, а швидше зашкодить. Краще зверніться за підтримкою до класу.